lördag 20 juni 2015

dygn 3

3 dagar blev dom igår, bilderna i detta inlägg är från gårdagen. Valparna mår bra, de är lugna och tysta. Att de är lugna och tysta tolkar jag som att de är nöjda och får det de behöver. Eftersom Sweas stygn har gått upp och vi fick åka till Hässleholm igår, så vill jag inte störa valparna med vägning. Det blir för mycket grejande med de små, så vägningen hoppar vi över.
 Swea mår bra, tempen är ganska normal, hon äter och dricker som hon ska. Även Swea behöver lugn och ro, det går inte att hålla koll på hennes sår utan att störa henne. Nu är hon ganska sur på mej, hon har ett härligt minspel, och säjer jag att det är maten som kommer glittrar ögonen på henne. Men om jag istället talar om att nu ska vi kissa, blixtrar ögonen. Vi försöker ha dörren lite på glänt så hon kan komma till grinden och själv tala om när det är dags, för att på så sätt störa så lite som möjligt.
 Det är lite obehagligt med ett stort sår på magen som "bara" är tejpat, är livrädd att det ska släppa och såret går upp. Och känslan i magen igår när jag upptäckte att nästan alla stygn gått upp, den var inte skön. Givetvis känner Swea min oro, det är nog en anledning till att hon är sur på mej
  Vi ska i dag åka och kolla såret igen,  vi ska se om det kan vara tejpat, annars måste det sys igen. Ska det sys måste Swea sövas och det vill vi helst inte, valparna är så "små" än.
 Det är inte utan att detta är jobbigt!Jag är dötrött och sover som en stock. Det är tur att valparna är i sovrummet och att gubben vaknar för allra lilla minsta.
 Det var lite om vad som händer här, nu blir det bilder.
,
Det är inte helt lätt att hitta valpen på bilden.
Lite lättare här






mysbilder
tvätt
Du o jag husse,  (ser ni hon sviker mej)
Hanen, han är nog lite mer linslus han kan ju visa sej
Tiken ligger oftast så här
men här ser vi lite av ansiktet.



ha det gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar