tisdag 4 augusti 2015

7 veckor och valpbeskrivning

Dagens valpbeskrivning var väldigt spännande. Jag har kollat filmerna 2 ggr hittills och kommer att titta fler ggr när protokollen kommer.  Det är så spännande! är de verkligen som jag tycker? Jag får ju inte vara med mer än på sista övningen, så innan jag sett filmerna så får jag helt lita på Lindas ord. Klart att Linda vet vad hon pratar om men det är ju ändå annat att se det. De får komma på en helt ny plats med nya människor och nya saker, väldigt intressant att se.

De visade sej att de var i det närmaste som jag trodde och förväntade mej. Ganska lik förra årets kull. Madame lite försiktig i början, sen rätt intensiv. Ernst lite äventyrligare, men går inte lika djup in i lekarna. Båda trevliga sociala, kontaktsökande,nyfikna och intresserade av saker som händer runt om.

Och idag är det ju deras 7 veckorsdag. Dagen till ära har de även fått träffa Petra som har deras pappa.
vi passade på att ta 7 veckorsbilder

Ernst

snygging är han

Madame

Snygg hon också

Syskonbilder




och en bild på jag och gulleungarna, Swea o Beppes fina ungar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar