fredag 10 juli 2015

dygn 24

Äventyr.
 Ja det blev ingen uppdatering igår, igår var en sådan dag jag skulle göra massor men det blev mest ingenting. 
 Men idag har valparna fått uppleva sitt första äventyr. De har fått känna på ett nytt underlag ( men klart lilla Madam tog ju sej ur valplådan härom dagen så hon hade ju fuskat lite.
Denna gånger lyfte jag henne och brodern över.

 Och hon spatserar omkring och spårar som värsta spårhunden

Och den här uppnosiga lilla damen ser precis lika uppnosig ut som mamma Swea som valp

Hanen då


I vissa lägen är pojkar riktiga fegisar, lille skit unge, kände sej trygg mellan valplådan och fåtöljen.
Men visst vågade han sej fram, och nosade runt lika mycket som syrran.


Efter detta stora äventyret somnade de gott hos mammisen. Dom är så härliga, jag kan sitta och titta på dom hur mycket som helst.

Det var dagens inlägg, som lite extra lägger jag in 2 bilder från väthuset
Paprika
Aubergine, riktigt fina blommor, speciellt om man nu som jag gillar lila.
 En trevlig kväll på er





1 kommentar:

  1. Riktiga godingar....
    Det blir gott om några veckor....
    Hälsningar från pappa Beppe och farmor Petra

    SvaraRadera